Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0 CZK s DPH 0 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Hlavní stránka Blog ROVER 220 GTI/A Jak najít ten správný kousek

Jak najít ten správný kousek

25. 10. 2019
|

   Tohle je trochu složitější otázka. Nejprve si musíte být jisti tím, že víte co chcete a proč to chcete. Největší počet projektů ztroskotá právě na tom. Pokud máte nastudováno, víte co chcete a co vás tím pádem zhruba čeká, můžete se pustit do vyhledávání. My jsme vybírali skoro 2 roky vhodné auto a měli v hledáčku přibližně 5 vozů. Po pečlivém nastudování všech důležitých parametrů, homologačních listů a dobových příloh "J" od FIA jsme nakonec vybrali anglický ROVER 220 GTI pro skupinu A z roku 1993. Jistě hrálo roli i to, že jsme se posledních 10 let zabývali především anglickými vozy, ale také i jeho potenciál a finanční možnosti. Vůz jsme zvolili především proto, že byl vyvíjen společně s automobilkou Honda a disponuje podobným podvozkem jako Honda Civic. Jeho podvozek je vlastně vzadu identický s vozem Honda Concerto a vpředu je jednoduchá efektivní konstrukce Mc Pherson, kterou nakonec přebrali Japonci pro evropskou verzi Concerto. V podstatě jde o auto, které se podobá něčemu mezi Civic IV a V s ultimativní přední nápravou a robustním motorem 2000 ccm se šestnáctiventilovou technikou. Honda do auta jako Civic a ani Concerto nikdy dvoulitr nedávala. Když Rover Cars připravoval homologaci pro skupinu N a A, tak už podle jedné převodovky lze dovodit, že bylo počítáno v budoucnu i s verzí kit, ale po převzetí firmy automobilkou BMW bylo sportovní oddělení omezeno, později rozpuštěno a všechny projekty zlikvidovány. Nicméně vcelku nízká hmotnost seriového auta spolu s dobře vymyšlenou převodovkou a slibným motorem, výborným podvozkem a duší angličana byla i tak jasná volba.

   Po zvážení všech pro a proti se můžete pustit do vyhledávání svého vysněného vozu pro váš projekt. Není to samozřejmě úplně snadné, ale pokud víte co chcete, vše vám jde malinko naproti. My jsme se zaměřili na portály obchodníků s ojetými sportovními a civilními vozy na území Evropy a Anglie, ale několik měsíců to nepřinášelo valné výsledky. Našli jsme sedan 420 GTI ve Španělsku, 416 GTI ve Francii a několik vozu 214 a 414 v Německu. Sedan nemá homologaci pro sport a ostatní nejsou správné. Připojili jsme se na Facebooku ke skupinám fandů vozů Rover 220 turbo a modelů XW. Asi po měsící jsme měli štěstí a konečně našli vůz, který měl potenciál, správné VIN a nebyl zkorodovanou troskou. Majitele jsme umluvili a uplatili, aby nám vůz nechal a zajeli si pro něj na jednu rodinnou farmu v hrabství Essex. Byla to nejrychlejší a nejlevnější cesta si vůz individuálně dovézt vlastními silami, protože dopravní firma chtěla více než dvojnásobek našich nákladů na přepravu. Cestování po Anglii s kontinentálním vozidlem a trailerem je docela dobrodružství a co jsme zažili při řazení, čekání a nakládání v přístavu v Douveru nikomu nepřeji a řidičům nezávidím. Ale vůz jsme šťastně dopravili a mohli se zase posunout.

   Vůz jsme prozkoumali a zjistili, že přestavba na vůz s levostranným řízením nebude tak snadná, jak jsme předpokládali ze zkušeností z minulých verzí anglických aut, ale bude nutné vyměnit celou přední motorovou stěnu, protože se obě dost zásadně liší a nelze je přizpůsobit.  Bohužel tento díl jako nový a ani starý se nám nikde nepodařilo sehnat a tak jsme kontaktovali španělského majitele Roveru 420 GTI, protože tento vůz vypadal slibně a měl mnoho stejných skupin jak na podvozku, tak v podobě motoru a převodovky. Španěl byl velmi přístupný dohodě a tak jsme se vydali pro vůz do Španělska, ovšem tentokrát až na břeh Atlantiku do malého krásného městečka La Coruňa na severozápadním cípu Španělska. Museli jsme překonat přes 5 tis. km, takže to bylo také vcelku dobrodružství, ale nakonec jsme opět auto přivezli do ČR v pořádku a navíc se potvrdil předpoklad, že je vůz skvělým dárcem všech možných dílů.

   Po těchto důležitých přípravných akcích jsme se konečně mohli pustit do projektu Rover 220 GTI Gr. A