Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0,00 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0,00 CZK s DPH 0,00 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Hlavní stránka Jak dělit kvalitu dílů
Sdílet stránku Odesílatel Email příjemce Vzkaz

Jak dělit kvalitu dílů


Předmluva

    Existuje snad od počátků rozvinutí obchodu s autodíly jakási nepřehlednost v zařazení dílů podle kvality. Často se mluví o nekvalitních výrobcích z Číny a nebo Asie jako o nelegálních kopiích, nebo o dílech jako repliky, které jsou náhradou, ale méně kvalitní než je originální díl a nebo rovnou o tzv. Aftermarketu.  To poslední označení je přesné. Veškeré díly, které nejsou označeny na obalech a nebo i přímo na samotném dílu logem a nebo jiným označením automobilky, která vůz vyrábí, jsou aftermarketové produkty, dodávané na trh jako plnohodnotná náhrada za originální díl. Za to, že je díl záměnný za OE díl odpovídá buď výrobce a nebo obchodník, který díl uvádí na trh pod svojí značkou v EU a nebo jej dováží od výrobců mimo EU a zde je uvádí na trh. Pokud jsou tyto díly schválené pro dovoz do EU a nebo pro prodej, základní požadavek na použití je splněn. V tomto případě se jedná o aftermarketový díl, který není žádná nelegální kopie, nýbrž náhrada za díl původní. Nakonec si ani nemůžete myslet, že automobilka sama vyrábí a vyvíjí veškeré díly na automobilu namontované. Každá automobilka má okruh svých subdodavatelů, kteří často i vyvíjí tyto díly a dodávají je do montážních závodů a část těchto dílů balí pod vlastní značku a dodává na Aftermarket, což jí pomáhá udržet výrobu a trhu to pomáhá udržet mobilitu. V dnešní době si ani nelze představit, že by vše zvládly jen automobilky . Nakonec to je i důvod, proč to vše postupně vzniklo.

    Druhou kapitolou je samotná kvalita dílů, je pochopitelně různá, ani OE díl nemusí být ten nejkvalitnější s nejdelší životností, ovšem zpravidla je jeho životnost optimální. Aftermarket pak zahrnuje celou škálu kvalit s různou životností a pak i hlavně s různou cenou. A nelze říct, že levný díl s kratší životností nemá na trhu co dělat, protože to je často díl, který si trh pro svoji potřebu vyžádal. Teoreticky by měl být levný díl s kratší životností, ale tady je kámen úrazu, protože obchod často vytvoří ceny nejen podle kvality, ale i podle náročnosti na skladování, dopravu atd. Tedy nelze se řídit jednoznačně jen tím, že levný díl je s nízkou životností a dražší je ten s delší životností. My máme ve svém katalogu okolo 3. mil. položek a někdy na Vás vyběhne hned 20 produktů vzájemě záměnných a proto jsme se snažili dle svých zkušeností udělat v tom trochu větší přehled pro naše zákazníky. Toto dělení bude v našem  WEBSHOP katalogu postupně nabíhat.

 

Náš princip dělení tzv. rychleopotřebitelných dílů :

V našich podmínkách (ČR) berme jako typického zákazníka s kilometrovým proběhem cca 15 tis. km za rok, což odpovídá běžnému soukromému uživateli automobilu pro kterého se většina osobních automobilů vyrábí. Pokud jde o vozy užívané pro podnikání bude situace jiná, ale to není průměrný spotřebitel a často i výrobce na objednávku např. pro TAXI dělá ve výrobě změny směrem k delší životnosti některých dílů. Kvalitu dílů pro jednoduchost rozdělíme do třech kategorii.

C = výrobek nízké kvality s kratší životností cca 2-3 roky, obvykle do 30 tis. km

(Tento díl má samozřejmě svoje místo na trhu. Jsou automobily, které jsou již staré, ale ještě ne zcela vyčerpané a jejich zákazník ví, že je má smysl nechat sloužit např. 1-2 roky a protože má špatné ložisko, čep řízení a nebo koncový díl výfuku, nepřestane ho provozovat. Proto investuje co nejméně a očekává i krátkou životnost. Tyto díly nejsou vhodné pro rozvážkové a služební vozy a nebo sportovní vozy)

B = výrobek střední kvality s běžnou životností cca 3-4 roky , obvykle do 50 tis. km

(Tento díl je typický a nejprodávanější v ČR a  vyjadřuje většinou dobrý poměr ceny a životnosti pro běžného spotřebitele, protože interval výměny vozů se pohybuje často okolo 4-5 let)

A = výrobek vyšší kvality s delší životností cca 4-5 let obvykle do 100 tis. km

(Tento díl je stejné kvality jako OE díl a nebo často i s lepší kvalitou, vhodné pro více namáhané vozy s větším km proběhem , pro služební vozy a pro agresivnější řidiče)
 

pomocná znaménka:

+  znamená potvrzená kvalita dlouhodobou zkušeností

-  znamená nevyrovnanost kvality některých jednotlivých dílů značky

Tedy .......A+......... bude znamenat výrobek vyšší kvality s potvrzenou dlouhou životností servisy a dlouhodobě nízkým procentem reklamací!!!!!!!!!

 

Zařazení není dogma a během prodeje můžeme na základě zkušeností některé produkty přesunovat.

Je však nutné tuto pomůcku vzít jen jako návod pro lepší orientaci, protože to nezakládá žádný nárok na dosažení hranice životnosti tak, jak je výše uvedeno. Běžné automobily jsou konstruovány a vyráběny pro použití obvykle na pozemních komunikacích a co je komunikace je přesně definováno a víme, že některé komunikace tomu vůbec neodpovídají, pak je značný rozdíl i ve stylu používání automobilu, kdy agresivnější způsob jízdy zcela radikálně mění trvanlivost součástek a stejně tak i občasné krátkodobé používání automobilu způsobuje problémy s životností například akumulátorů, nebo i výfukové soustavy. Berte to jen jako pomůcku.