Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
Blog
Hlavní provozovna
O společnosti
Vratné díly
Doprava
Jak dělit kvalitu dílů
Materiály gufer
Motorsport
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Nová registrace uživatele
Zpět na přihlášení
Hledací pole
automaticky vybere kde hledat
, na základě Vámi zadaného textu. Pokud chcete
ručně zvolit místo hledání
, klikněte na jedno z tlačítek pod hledaným textem (kód, text, vozidlo atd.).
0
0
Kč
s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0 Kč
s DPH
0 Kč
bez DPH
Přejít do košíku
Katalogy
Osobní auta
Nákladní auta
Karosářské díly
Univerzální díly
Hlavní stránka
Blog
Stavby a rekonstrukce
FORD FIESTA SA1600
Sdílet stránku
Odesílatel
Email příjemce
Vzkaz
https://eshop.atstrutnov.cz/cs/blog/clanek/ford-fiesta-sa1600
FORD FIESTA SA1600
12. 11. 2019
|
Kategorie
Stavby a rekonstrukce
V roce 2007 jsme zakoupili vůz Ford Fiesta Gr. N (SA 1600) po bratrech Rajchlových, jejichž otec byl známý závodník v rally s vozem Wartburg 353. Vůz se jevil jako zajímavá koupě pro další úpravy do discilíny autoslalom a závody do vrchu, jako vůz pro začínající jezdce. Bohužel jejich další majitel od kterého jsme vůz odkoupili jej nezachoval ve stejné kondici a tak trvalo téměř jednu sezonu, než se vůz podařilo dostat do kondice. Museli jsme upravit přední i zadní nápravu, vzadu namontovat speciální tlumiče, přestavět převodovku a upravit brzdy. Bylo to skutečně časově náročné, vzhledem k tomu, že se jednalo vlastně už o závodní vůz. Nakonec se podařilo vůz vyladit tak, že fungoval úplně bezlestně a včas dával vědět limity a jeho nejslabším článkem pak byl motor, který měl necelých 130 koní. To na vůz o obsahu 1600 ccm nebylo mnoho, ale vzhledem ke svému určení to bylo dostatečné. Tuto Fiestu pilotoval na Rally Krkonoše i Josef Srnský st. a mitfáru mu dělal Josef Honců. Později si vůz zapůjčil i Josef Srnský ml., aby s ním vyhrál třídu na závodě do vrchu Benecko. Na tomto voze jsme také učinili řadu testování seriových součástek jako ložiska kol, tyčky stabilizace a brzdové kotouče Zimmermann a ATE. Kromě tyček stabilizátoru si vedly ostatní díly dobře a zvláště nás překvapily kotouče, které v provedení ATE s drážkováním na odvod plynů, fugovaly bezvadně. Nedostavily se žádná očekáváná zvlnění kotoučů, ty pracovaly ve velkém zatížení a neustále rozpálené do červena, ale žádné problémy to nepřinášelo, jen po delším používání nakonec vždy kotouče na činné ploše poněkud vlásenkově popraskaly a potom jeden z kotoučů praskl, to ale není neobvyklé ani u závodních kotoučů při takové zátěži.
Vůz byl nakonec odprodán na Moravu, kde několik sezon ještě sloužil, než ho další majitel poslal do lesa. Ten nám stačil ještě zavolat, že děkuje za dobře provedené auto, které ho ochránilo při nehezké nehodě.