Hlavní stránka Motorsport

Motorsport

                                                                 

Prvopočátky motorsportu lze datovat již do roku 1986, kdy se začal jeden ze spolumajitelů společnosti zabývat automobilovými závody a později v roce 1988 si postavil první závodní vůz Škodu 130. Po podnikatelských začátcích se v druhé polovině devadesátých let zabývala společnost již pod jménem ATS-servis v.o.s., mimo jiné, specializovaným prodejem svíček NGK a starala se o osazení svíček například u motokrosového týmu LR Cosmetic, kde hlavním důvodem byl Petr Kuchař, který pochází z Vrchlabí. Po přelomu století aktivity přešly do stavby a úprav závodních vozů a ATS-servis v.o.s. provozoval vcelku početný a úspěšný tým Racing ATS Trutnov v závodech do vrchu. Za tým tehdy jezdili například i jezdci jako Josef Srnský st., Josef Honců a Zdeněk Janda. Občas hostoval i vrchlabský Jindřich Štolfa. Jedním z nejobdivovanějších vozů byl tehdy úspěšný MG Metro 4R2.
 

 
Později pod hlavičkou už jen Racing ATS začaly renovace anglických sportovních vozů a nakonec i stavba, příprava a provozování anglických závodních vozů. V roce 2018 s vozem Rover Dunlop Metro GTI získal Jindřich Štolfa (bývalý tovární jezdec Škoda Auto) titul mistra v rally historických automobilů MČRHA v kategorii 5, což jsou poslední nejmodernější historická auta. V týmu mu byli nápomocni spolujezdci Zdeněk Hawel (odpovědný i za finance), Miroslav Krčmář (odpovědný za projekt Metro GTI), Přemek Janovský (odpovědný za karoserii a zadní nápravu), Jakub Krčmář ( odpovědný za elektrickou instalaci motoru a vozu), Tomáš Juřena ( odpovědný za převody a přední nápravu), ing. Jaroslav Kouřil ( stavby motoru). Jindra Štolfa s Mirkem Krčmářem si ještě vystřihli takovou perličku, že s vozem o obsahu 1400 ccm vyhráli absolutně Rally Bohemia 2018 historic.

 
                         


       V roce 2019 započala stavba vozu Rover 220 GTI Rally skupiny A7, který byl určen do kategorie 5 (vozy 1991-1996) a třídu F6. V roce 2021 na jaře byla stavba dokončena a vůz započal svoji závodní historii v rally jako jediný v prakticky tovární specifikaci. Pochopitelně vůz opět sedlala posádka Jindřich Štolfa a Zdeněk Hawel.
       V první sezoně se auto potýkalo s řadou dětských nemocí, ale v podstatě agregát a převody se ukázaly být dle homologace a dobové specifikace optimální a díky profesionálnímu přístupu jak ing. Kouřila u motoru, tak p. Krotkého u převodů, došlo k vzájemné symbióze skupin tedy velmi dobré funkci motoru-převody-podvozku. Výsledkem toho bylo, že se vůz obvykle pohyboval v první desítce nejen v absolutním pořadí závodu, ale i v jednotlivách RZ, velmi často i v první pětce. V bilanci dvou let tak vůz s posádkou Štolfa - Hawel ukořistil například 3. místo absolutně v Rally Star Barum Zlín 2021, 2. místo absolutně v druhé etapě Rally Star Barum Zlín 2022, 3. místo absolutně v Rally Český Krumlov, 2. místo absolutně v Rally Bohemia 2022. A celkově se za sezonu 2021 v kategorii 5 vůz umístil na 5. místě a v roce 2022 za celou sezonu v kategorii 5 se vůz umístil na 2. místě za vozem Ford Escort RS 4x4 Cosworth 2,0 turbo jezdce Vlastimila Neumana. A samozřejmě pak i mnoho vítězství ve třídě F6.
      Tím se prokázalo, že vůz má celkově solidní potenciál a ve vozech F2 rally s jednoklapkou je to výborné závodní nářadí a je jen škoda, že toho Rover Sport nemohl patřičně ve své době využít. Tím jsme doplnili příběh tohoto vozu a dali mu šanci ukázat, že to mohl být skvělý vůz v F2 pro MS. Je jen škoda, že český rally fanoušek a český motoristický novinář to vlastně ani neocení, protože pozornost se stáčí spíše na jakýkoliv typ historické Škodovky, Lady a na milost vezme ještě některá slavná auta od BMW, Ford a nebo skupiny B. A to je i jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli další sezonu s tímto zajímavým vozem nepokračovat a posunout se zase dál byť to posádka i zvažovala. Momentálně se pracuje na dalším voze, který bude opět unikátní a posádka by se měla opět pohybovat na předních místech startovního pole.