Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
Blog
Hlavní provozovna
O společnosti
Vratné díly
Doprava
Jak dělit kvalitu dílů
Materiály gufer
Motorsport
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Nová registrace uživatele
Zpět na přihlášení
Hledací pole
automaticky vybere kde hledat
, na základě Vámi zadaného textu. Pokud chcete
ručně zvolit místo hledání
, klikněte na jedno z tlačítek pod hledaným textem (kód, text, vozidlo atd.).
0
0
Kč
s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0 Kč
s DPH
0 Kč
bez DPH
Přejít do košíku
Katalogy
Osobní auta
Nákladní auta
Karosářské díly
Univerzální díly
Hlavní stránka
Blog
Stavby a rekonstrukce
Oživení MG B GT
Sdílet stránku
Odesílatel
Email příjemce
Vzkaz
https://eshop.atstrutnov.cz/cs/blog/clanek/oziveni-mg-b-gt
Oživení MG B GT
21. 10. 2019
|
Kategorie
Stavby a rekonstrukce
Před několika lety jsme zkoumali možnost rekonstrukce či stavby sportovního vozu MGB GT pro účely rally histrorických vozidel. Vůz sice na evropském kontinentu nezan echal žádnou viditělnější stopu v soutěžích, avšak na britských ostrovech to je dodnes oblíbené závodní auto nejen v soutěži, ale hlavně na okruhu. Auto jsme nakonec sehnali v Holandsku od obchodníka, který jej koupil od dědiců, kdy auto stálo mnoho let v garáži bez pohybu. Vůz pocházel z roku 1975 a prošel celkovou opravou karoserie na přelomu století. Tohle nám ušetřilo mnoho času, protože jsme se mohli hned pustit do oživovacích prací. Auto bylo nepojízdné, zrezivělé pumpy paliva, nefunkční brzdy a spojka včetně overdrive a z motoru a převodovky sákl olej jak ze staré "tatřičky". Když už jsme řešili tolik věcí najednou, tak jsme zrenovovali i přední nápravu a několik dalších maličkostí, aby jeho provoz byl snažší. Provedli jsme několik jízdních testů a zkoušek a účastnili se i několika veteránských soutěží, abychom zjistili budoucí potenciál vozu. Ten tu jistě byl, podvozek měl mnoho možností pro další úpravy ve skupině 4 a byla to již vyzkoušená řešení, ale zásadní problém byl motor. Jeho litinová 5-ti kanálová hlava mnoho neslibovala. Existovala pro USA i hlava s osmi kanály, ale tu homologační list a ani příloha "J" nepřipouštěla a oblíbený V8 už bylo trochu velké sousto. Nakonec jsme kromě několika veteránských soutěží vůz prezentovali na několika výstavách a odprodali jej bez dalšího sportovního využití.