Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.

Stavba MG Metro 4R2

16. 10. 2019
|
     Projekt započal v lednu 2009 a na jeho přípravě se podílelo hned několik speciálních dílen. Jedna z nich byla ACM Drahoš, která měla na starosti hlavní část, což bylo rámové šasí, karoserie a příslušenství. Speciální díly do motoru upravoval Fiedler motor tuning a převodovku upravil Fejfar motorsport, tlumiče byly vyrobeny u Protlum. Celý projekt měl na starosti Miroslav Krčmář a zvláště pak opatření speciálních dílů převážně z Anglie. V srpnu 2009 byl prototyp speciálu pro závody do vrchu MG METRO 4R2 představen a byl určen pro mezinárodní závody Berg Cup ve skupině E1-1400. Se svou hmotností 623 Kg včetně paliva a výkonem 153 koní při 8000 ot. se jednalo o velmi zajímavý vůz, když výkon přepočteme na váhu běžného WRC z té doby, tak se jednalo o vůz disponující teoreticky výkonem 307 koní. A tak se také stalo, že na racing show ve Vysokém Mýtě na okruhu v roce 2010  MG Metro pokořilo i Škoda Fabia WRC a tehdy se střídal za volantem Josef Honců a Jindřich Štolfa, který i nakonec zvítězil ve třídě E1-1400. Vůz byl velmi žádaný a v roce 2011 sbíral po celou dobu uznání i skvělá umístěná až do osudné havárie v létě 2011 při závodě ve Slavkově. V roce 2011 jej pilotoval kromě Miroslava Krčmáře i Zdeněk Janda, který se dlouho držel na třetí pozici MSE a Krčmář dlouho držel první místo v Euro-cupu, nakonec skončil Janda díky nehodě Krčmáře šestý a Krčmář třetí.