Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
Blog
Hlavní provozovna
O společnosti
Vratné díly
Doprava
Jak dělit kvalitu dílů
Materiály gufer
Motorsport
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Nová registrace uživatele
Zpět na přihlášení
Hledací pole
automaticky vybere kde hledat
, na základě Vámi zadaného textu. Pokud chcete
ručně zvolit místo hledání
, klikněte na jedno z tlačítek pod hledaným textem (kód, text, vozidlo atd.).
0
0
Kč
s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0 Kč
s DPH
0 Kč
bez DPH
Přejít do košíku
Katalogy
Osobní auta
Nákladní auta
Karosářské díly
Univerzální díly
Hlavní stránka
Blog
Technické infomace
Použití kloubů unibal
Sdílet stránku
Odesílatel
Email příjemce
Vzkaz
https://eshop.atstrutnov.cz/cs/blog/clanek/pouziti-kloubu-unibal
Použití kloubů unibal
18. 11. 2019
|
Kategorie
Technické infomace
Kl
ouby unibal jsou velmi oblíbenou variantou pro uložení náprav u sportovních a závodních aut, ale tato uložení s přesnou kyvnou čočkou jsou nejvíce užívány u stavebních strojů na přenos pohybů pístnic, či u letadel na přenos pohybu různých táhel na řízení a tak podobně. My se budeme zabývat uložením náprav pro sport. Jako vše to má svoje výhody a nevýhody. Uložení je velmi přesné a při správné aplikaci vůz udržuje lépe geometrie náprav, vůz je také o něco citlivější na řízení a rychleji reaguje, ovšem síly na podvozek a jeho uložení do nápravnic a karoserie jsou vyšší. Je proto vždy třeba zvážit použití a případné další posílení jednotlivývh bodů. Dle přílohy "J" FIA lze modifikovat například u vozů skupiny A nápravy uříznutím hlavy pro silentblok a navaření materiálu se závitem pro unibal. Některé jiné skupiny ponechávají volnost ve výrobě ramen či nápravnic. Zaměříme se na úpravy stávajících dílů podvozku a popíšeme jeden ze způsobů použití kloubů unibal s táhlem.
Pro použití kloubu unibal se raději vyhněte aplikacím, kde je vedena velká síla na ohyb těla se závitem a proto je lepší řešení ponechat vcelku pevný kulový kloub u těhlice a nahradit měkké a neotočné uložení ramene v nápravnici, které je zpravidla na pryžovém silentbloku často o tvrdosti 65-75 Sh. Toto uložení je sice pro nápravnici či uložení v karoserii tiché a vláčné, ale zároveň neposkytuje přesné uložení a rychlou reakci ramene bez možnosti přesného nastavení délky ramene či otočného bodu těhlice. Přesně podle přílohy "J" uříznete část pro uložení silentblokem a vsadíte vhodným způsobem materiál, který bude vevařen do ramene a v němž bude závit pro montáž unibalu. Unibaly vybírejte podle jejich statického a dynamického zatížení, které předpokládáte.
Stejně tak vybírejte pečlivě material, který připojíte na rameno svářením, materiál musí mít dostatečnou pevnost a dobrou svařitelnost. Pokud byste chtěli i u těhlice udělat uložení unibalem, lze tak učinit spíše vloženou čočkou do předem připraveného oka, protože použití běžného unibalu dle obrázku je spíše obvyklé u prototypů a formulových závěsu, kde vůz váží okolo 500 kg.
Nabízíme ucelenou řadu unibalů v podobě táhel s čočkou a vnějším závitem, vnitřním závitem, samotné výkyvné čočky, ale i tzv. "faudi" kloubky od několika výrobců. Aplikace jsou různé, od řadících či plynových táhel přes táhla stabilizace po uložení tlumičů, ramen a vzpěr. Celý sortiment najdete
ZDE.